27 Temmuz 2013 Cumartesi

Hido: Milli Takıma Zarar Veriyorlar (Milliyet / Ümit AVCI)


A Milli Takım formasını en çok giyen oyuncu unvanına sahip olan, 13 yıldır NBA’de oynayan Hidayet Türkoğlu, milli takım kadrosuna alınmasını eleştirenleri anlamayadığını söyledi, “Milli Takım’a zarar veriyorlar” dedi.

Türk Basketbolu’nu 13 yıldır ABD’de temsil eden ve Nowitzki’den sonra NBA’de en uzun süre oynayan Avrupalı olarak adını tarihe yazdıran Hidayet Türkoğlu kaptanı olduğu A Milli Basketbol Takımı’nın kampında, içini MİLLİYET’e döktü.

Geçtiğimiz yıl, performans artırıcı madde kullandığı gerekçesiyle 20 maç ceza alan yıldız basketbolcu, “34 yaşına gelmişken, kulübümle 2 yıl garanti kontratım varken ve daha da önemlisi, sakatlığım nedeniyle zaten oynamıyorken, bu maddeyi bilerek kullandığımı düşünenleri anlamıyorum” dedi.

İşte Hido’nun olay yaratacak sözleri…

* Bormio kampı iyi başladı. Uzun bir süreç var önümüzde. Amacımız hazır olmak. Aramızda yeni arkadaşlarımız var. Akdeniz Oyunları’ndaki başarılarıyla bizleri gururlandıran ve buraya hakederek gelen gençler beni mutlu ediyor.

* Bu takıma liderlik yapmam isteniyor. İnanın işim kolay. Çok kaliteli, efendi, karakterli gençler var burada. Herkesin birbirine saygısı, sevgisi üst düzeyde. Benim onlara söylediğim, birbirimizi ne kadar seviyor olsak da, çalışmalarda sürekli zorlamak, rakibini durdurmak. Bu hem kendilerine hem de karşısındakine katkı sağlayacaktır.

* Geçen yıl benim için yok gibiydi. Bu nedenle milli takım benim için yeni bir fırsat. Geçmişten ders alıp geleceğe adımlar atan birisiyim. Burada genç arkadaşlara örnek olmak için, kendime olan saygım için ve hem milli takım, hem de NBA’deki performansımla geçen yılı unutturmak için tüm gücümle çalışıyorum.

* Zor bir gruptayız. Tüm takımların amacı Avrupa Şampiyonası’nda derecedir. Ben takım olarak farklı olduğumuzu düşünüyorum. Oturmuş bir iskelete sahibiz. Zaten her zaman birbirine destek olan bir ekiptik ama dışarıda başarılı neticeler alamamıştık. Umarım bu birlikteliği bir adım ileri taşırız. İlk amacımız Dünya Şampiyonası vizesini almak.

 Komik duruma düşüyorlar 

* Hakkımda ‘neden milli takıma’ alındı diyenler var. Bunlar tabii ki belli bir yere kadar üzüyor beni. Ama söyleyenlerin kim olduklarına da bakıyorum. Bu işe başladığım günden beri eleştirilen kişi oldum. Milli formayı en çok giyen isimim. Eleştirilmem normal ama eleştirilerin de bir anlamı olmalı. Bazı insanların konuyla alakaları olmasa da zarar vermek için konuşuyorlar. Bunu anlayamıyorum. Eleştiri yapılır. Amaç gerçekten bir şeyleri düzeltmek, Türk sporuna katkıysa bunu kabul ederiz. Ama bazen komik duruma düşüyorlar.

* ABD’de yaptığım açıklama, kulüp tarafından yazılan ve aynı durumdaki tüm oyuncuların yaptığı bir şeydi. Ancak ben savunmamı FIBA’ya iki gün önce yolladım. Bir hatadan dolayı, ikinci kez cezalandırılacağımı düşünmüyorum.

* Ben yıllardır hiç boynumu eğmedim. Geçen yaz talihsiz bir olay yaşadım. Bu benden daha fazla kimseyi üzemez. Ama bazı insanlar bunu marifetmiş gibi sürekli gündeme çıkarıyor, konuştukça keyif alıyor.

 Herkesi mutlu edemezsin

“Ben hayattan öğrendim ki, her zaman her insanı mutlu edemezsiniz. Milli Takım’a gelirim, neden geldi derler, gelmem, neden yok derler. Beni bu noktaya getiren insanlar, 1998 yılında A Milli formayı ilk kez giydiğimde beni alkışlayan Türk halkıdır. İyi günümde de kötü günümde de yanımda oldular. Ben onlara karşı sorumluyum. 2010 yılında söylediğim bir sözü aradan 3 yıl geçmesine rağmen tekrarlayan insanlar bile var. Bazı insanlar kafalarına bir şeyi takıyor ve hep sizi yıpratmak için bunu tekrar ediyor.”

 ‘Elimde olsa Kerem ve Nedim’i alırdım’ 

Cenk olayında bize tepkiler geliyor. Önce şunu hatırlatayım. Ben 2006’da çağrılmadım. 2007’de Kerem Tunçeri ile Ömer Onan yoktu. Kerem bu sene de yok. Bizim o dönemlerde alınmamız nasıl ki Tanjevic’in kararıyla bu da öyle. Söylenenler doğru olsa önce biz sporcular olarak buna izin vermeyiz. Bize mesajlar geliyor, Cenk’i aldırın diye. Öyle bir gücüm olsa 20 yıllık arkadaşlarım Kerem ile Nedim’i alırdım. Biz de buraya davet edilen insanlarız. Kararı da teknik ekip veriyor. Ama şunu da söyleyeyim. Ben Cenk’i çok seviyorum. Bu seneki performansını sürdürürse milli formayı giyeceğinden şüphem yok.

 NBA’de işim bitmedi 

13 senedir NBA’deyim ve Nowitzki’nin ardından en çok forma giyen ikinci Avrupalıyım. NBA’de bir hedefim daha var, o da binler kulübüne girmek. Buna çok yaklaştım. Bunu yaptıktan sonra gelecek sezon, ya koyu bir taraftarı olduğum Fenerbahçe’ye ya da beni yetiştiren bu günlere getiren Anadolu Efes’e gelmeyi isterim. Özellikle Fenerbahçe taraftarından çok mesaj alıyorum. Ama önce şu dönemi atlatmalıyız. Sonra o karar anı en keyifli nokta diye düşünüyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder